Tillgänglighet

Tillgänglighet hos Alf
Länsförsäkringar strävar efter att alla våra digitala tjänster ska vara tillgängliga för så många användare som möjligt, oavsett funktionsförmåga. Tillgänglighet är en naturlig och viktig del av hur vi designar, utvecklar och förbättrar våra lösningar. 

Vårt tillgänglighetsarbete
Vi utgår från kraven i lagen (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet och jobbar löpande med att göra vår webbplats, app och digitala tjänster så tillgängliga som möjligt, både när det gäller teknik och innehåll. Vi är medvetna om att vissa delar av våra tjänster ännu inte uppfyller alla krav, men vi jobbar hela tiden med att förbättra och göra det enklare för alla att använda våra tjänster.

Så här jobbar vi för att förbättra tillgängligheten:   

Lämna synpunkter
Har du upptäckt brister i tillgängligheten? Vi vill gärna ha dina synpunkter så att vi kan förbättra oss.  e-post: [email protected]  telefon: 0200 123 253

Tillsyn och klagomål
Om du inte är nöjd med hur vi hanterar din förfrågan om tillgänglighet kan du vända dig till Post- och telestyrelsen (PTS), som är tillsynsmyndighet för digital tillgänglighet: 

Behandling av personuppgifter
Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i samband med tillgänglighetsrespons, https://www.alf.se/personuppgifter 

Senast uppdaterad:
2025-06-27